Klachtenregeling Privédetective Argus
Hieronder staat een klachtenregeling voor Privédetective Argus De klachtenregeling is opgesteld conform de eisen van Artikel 18 van de Regeling particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus.
Artikel 1 Definities en reikwijdte
'De organisatie': Privédetective Argus (Argus Holding B.V.)
'De klager': Degene wiens belang rechtstreeks betrokken is bij het handelen of nalaten van de organisatie of haar medewerkers.
'Gedraging': Het handelen of nalaten van Privédetective Argus of haar medewerkers waarop een klacht betrekking heeft.
Artikel 2 Indienen van een klacht
Klachten worden schriftelijk ingediend via e-mail (klachten@privedetective-argus.nl) of per post aan:
Privédetective Argus, t.a.v. Klachtenbehandeling, Samsonweg 28p, 1521 RM Wormerveer.
Artikel 3 Eisen aan het klaagschrift
Het klaagschrift bevat ten minste:
-
Naam, adres en contactgegevens van de klager
-
Een duidelijke omschrijving van de gedraging waartegen de klacht is gericht
-
De datum waarop deze gedraging heeft plaatsgevonden
-
Een ondertekening door de klager of diens gemachtigde
Artikel 4 Termijn voor indienen van een klacht
Een klacht kan worden ingediend tot zes weken na de gedraging waarop de klacht betrekking heeft.
Artikel 5 Procedure en afhandeling klacht
-
Na ontvangst ontvangt de klager binnen twee weken een schriftelijke ontvangstbevestiging.
-
Privédetective Argus onderzoekt de klacht en hoort, indien nodig, betrokken partijen.
-
Binnen zes weken na ontvangst van het klaagschrift wordt de klager schriftelijk geïnformeerd over de beslissing.
-
Indien er meer tijd nodig is voor onderzoek, ontvangt de klager daarover bericht en wordt de termijn in overleg verlengd.
Artikel 6 Kosten
Aan de indiening en behandeling van een klacht zijn geen kosten verbonden voor de klager.
Artikel 7 Doorzending klacht aan de minister
Een kopie van de ontvangen klacht wordt door Privédetective Argus ter kennis gebracht van de minister van Justitie en Veiligheid, conform artikel 18 lid 2 van de regeling.
Artikel 8 Beroep/klachtencommissie
-
Indien de klager het niet eens is met de beslissing, kan binnen zes weken na deze beslissing beroep worden aangetekend bij een onafhankelijke klachtencommissie.
-
De klachtencommissie neemt binnen zes weken na het beroepschrift een beslissing en informeert de klager schriftelijk.
Artikel 9 Vertrouwelijkheid
Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld en uitsluitend gedeeld met direct bij de behandeling betrokken personen.
Artikel 10 Vaststelling van deze regeling
Deze klachtenregeling is openbaar beschikbaar op www.privédetective-argus.nl.
