top of page

Klachtenregeling Privédetective Argus

Hieronder staat een klachtenregeling voor Privédetective Argus De klachtenregeling is opgesteld conform de eisen van Artikel 18 van de Regeling particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus

Artikel 1 Definities en reikwijdte

'De organisatie': Privédetective Argus (Argus Holding B.V.)

'De klager': Degene wiens belang rechtstreeks betrokken is bij het handelen of nalaten van de organisatie of haar medewerkers.

'Gedraging': Het handelen of nalaten van Privédetective Argus of haar medewerkers waarop een klacht betrekking heeft.

Artikel 2 Indienen van een klacht

Klachten worden schriftelijk ingediend via e-mail (klachten@privedetective-argus.nl) of per post aan:
Privédetective Argus, t.a.v. Klachtenbehandeling, Samsonweg 28p, 1521 RM Wormerveer.

Artikel 3 Eisen aan het klaagschrift

Het klaagschrift bevat ten minste:

  • Naam, adres en contactgegevens van de klager

  • Een duidelijke omschrijving van de gedraging waartegen de klacht is gericht

  • De datum waarop deze gedraging heeft plaatsgevonden

  • Een ondertekening door de klager of diens gemachtigde
     

Artikel 4 Termijn voor indienen van een klacht

Een klacht kan worden ingediend tot zes weken na de gedraging waarop de klacht betrekking heeft.

Artikel 5 Procedure en afhandeling klacht

  • Na ontvangst ontvangt de klager binnen twee weken een schriftelijke ontvangstbevestiging.

  • Privédetective Argus onderzoekt de klacht en hoort, indien nodig, betrokken partijen.

  • Binnen zes weken na ontvangst van het klaagschrift wordt de klager schriftelijk geïnformeerd over de beslissing.

  • Indien er meer tijd nodig is voor onderzoek, ontvangt de klager daarover bericht en wordt de termijn in overleg verlengd.
     

Artikel 6 Kosten

Aan de indiening en behandeling van een klacht zijn geen kosten verbonden voor de klager.

Artikel 7 Doorzending klacht aan de minister

Een kopie van de ontvangen klacht wordt door Privédetective Argus ter kennis gebracht van de minister van Justitie en Veiligheid, conform artikel 18 lid 2 van de regeling.

Artikel 8 Beroep/klachtencommissie

  • Indien de klager het niet eens is met de beslissing, kan binnen zes weken na deze beslissing beroep worden aangetekend bij een onafhankelijke klachtencommissie.

  • De klachtencommissie neemt binnen zes weken na het beroepschrift een beslissing en informeert de klager schriftelijk.
     

Artikel 9 Vertrouwelijkheid

Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld en uitsluitend gedeeld met direct bij de behandeling betrokken personen.
 

Artikel 10 Vaststelling van deze regeling

Deze klachtenregeling is openbaar beschikbaar op www.privédetective-argus.nl.

bottom of page